Het is nu 03-29-2024, 11:19 AM Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)


Peiling: Wat is de beste forumsoftware?
MyBB
phpBB
punBB
SMF
vBulletin
Ander
[Resultaten weergeven]
 
Reactie plaatsen 
 
Waardering:
  • 1 stem(men) - gemiddelde waardering is 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat is de beste forumsoftware?
10-03-2011, 06:53 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-03-2011 om 06:54 PM door Nono.)
Bericht: #1
Wat is de beste forumsoftware?
Wat is de beste forumsoftware? Stem en zeg ook waarom!

Ik vind MyBB beter dan al de rest, omdat het betere functies heeft dan punBB, phpBB, SMF, etc.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
10-05-2011, 05:06 PM
Bericht: #2
RE: Wat is de beste forumsoftware?
Beetje vreemd een poll als deze in een forumsoftware forum, maar ja, moet eerlijk zeggen dat ik enkel ervaring heb met phpbb en mybb. Op enkele fora waar ik geweest ben waar natuurlijk andere software draaide, maar dat kan ik geen ervaring noemen. De 2 genoemde heb ik echt veel gebruikt, en uiteindelijk vanwege het onveilige karakter van phpbb overgestapt naar mybb. Nooit geen spijt van gehad en inmiddels al jaren fan van mybb. Verder heb ik ook nog wel gebruik gemaakt van ingebouwde fora software wat draaide binnen Joomla, maar daar ben ik snel weer van af gestapt. Dat werkte wel, maar had wat mij betrof veel te weinig admin functies. Ook van Joomla zelf al jaren weer af. Verder nog wordpress gebruikt, maar ook dat beviel me niet voor lang... Huidige site is gemaakt door mijzelf en een schoonzoon (phpwizz) en het forum natuurlijk van MyBB! Wink

Give a skeptic an inch and he'll measure it.
[Afbeelding: signature.php]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
10-07-2011, 01:37 PM
Bericht: #3
RE: Wat is de beste forumsoftware?
Ik ben (zoals velen waarschijnlijk) ooit begonnen met phpBB. Maar na één van hun updates vond ik het totaal onoverzichtelijk en het miste ook enkele belangrijke functies waardoor ik daarna naar MyBB ben overgeschakeld. (Zo mis ik momenteel nog steeds dat bij phpBB standaard geen titel zichtbaar is bij de 'last post', maar enkel de auteur. Dat zal wel op te lossen zijn, maar veel fora die ik bezoek hebben het daarom niet en dat is toch een gemis. Om maar 1 puntje op te noemen.)

Vbulletin (en IPB) zal wel één van de betere in het lijstje zijn, maar is vooral geschikt voor bedrijven door o.a. het prijskaartje. Als je enkele fora hebt en dan nog liefst wat updates wil, telt het al snel op. Terwijl andere forum softwares vaak ook gewoon voldoen en open source zijn en hierdoor ook meer mogelijkheden scheppen.

Iedere software zal wel zijn sterktes en zwaktes hebben. Maar vaak missen andere dan weer een actieve community, de stabiliteit, veiligheid,... en die punten vind ik op dit moment wel terug bij MyBB. Dus daarom verkies ik MyBB Smile

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
10-07-2011, 06:04 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-07-2011 om 06:04 PM door AirWarrior.)
Bericht: #4
RE: Wat is de beste forumsoftware?
"koenwi schreef:(Zo mis ik momenteel nog steeds dat bij phpBB standaard geen titel zichtbaar is bij de 'last post', maar enkel de auteur. Dat zal wel op te lossen zijn, maar veel fora die ik bezoek hebben het daarom niet en dat is toch een gemis. Om maar 1 puntje op te noemen.)
Dit klopt niet helemaal wat je zegt.
Ik heb zelf een phpbb forum draaien en als ik op "toon nieuwe berichten" klik dan zie je de topic titel en auteur en het forum waar het bericht in staat. Gewoon de complete info.

Ik ben nog steeds aan het overwegen welk board ik wil gaan gebruiken.
Phpbb heeft zo zijn voor- en nadelen maar dat heeft mybb ook.

Daar in tegen is mybb een heel compleet forum waar phpbb de nodige mods voor nodig heeft.

Ik ben er dus nog steeds niet uit welke het wordt.

Bedankt voor het lezen. Rolleyes
Greetz
AirWarrior
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
10-07-2011, 06:24 PM
Bericht: #5
RE: Wat is de beste forumsoftware?
Het is al even geleden dat ik phpbb gebruikt heb. Standaard zie ik zelden op de beginpagina van het forum de titel staan zoals hier en als ik geen lid ben ga ik ook geen knoppen afgaan. (Waarschijnlijk bedoel je de knop zoals hier: 'berichten van vandaag' ?)

Maar er zal inderdaad wel een mogelijkheid zijn, maar ik mis dat het niet standaard duidelijk is zoals hier op de beginpagina waardoor je telkens een keer extra moet klikken voor meer info. (Maar het was ook maar 1 voorbeeldje, dat is natuurlijk niet de rede waarom je voor een software al-dan-niet kiest.)

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
10-07-2011, 08:41 PM
Bericht: #6
RE: Wat is de beste forumsoftware?
Ik snap wel wat je bedoeld.
Phpbb is opzich een goed forum maar je heb veel modificaties nodig om het ook goed werkbaar te maken.
En bij phpbb is het ook vaak style afhankelijk of ern knoppen zijn zoals die jij benoemd.
De ene style heeft het wel en de andere niet.

Bedankt voor het lezen. Rolleyes
Greetz
AirWarrior
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)