Het is nu 03-29-2024, 12:57 AM Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)


Reactie plaatsen 
 
Waardering:
  • 1 stem(men) - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Team-Friendship
11-14-2010, 06:59 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-19-2010 om 03:45 PM door Puppy*Power.)
Bericht: #1
Team-Friendship
Team Friendship is een beginnende autoclub uit Noord-Brabant. De autoclub bestaat uit een vriendengroep die dezelfde passie delen. Team Friendship staat voor onze hobby’s, auto’s en gezelligheid. We zijn sinds Januari 2010 een club gestart. Leden zijn van harte welkom, verder gaan we gezamenlijk naar automeetings en maken er een gezellige boel van.

Voor deze autoclub draaien we dus ook een forum.

http://www.team-friendship.nl

Met Vriendelijke Groet Mathieu en Freddy (bestuur)

maar wie kan mij helpen met mijn forum want ik kan al wel iest bewerken en aanpassen maar ik snap nog niet alles.

er zijn nog een aantal dingen die ik wil verandere mede doordat ik het forum overheb genomen van Bjorn ( die is de club uit gegaan) zijn er een aantal dingen die aangepast moeten worden. ik hoop dat een van jullie mij kan helpen

1 hoe word ik SuperAdd (zonder dit te zijn kan ik niet veel verwijderen op het forum)
2 hoe die ik de up-date
3 NL taal
4 moet ik iest op mijn PC hebben staan om het forum ook aan te kunnen passen of gaat dat echt alleen via het forum zelf
5 Logo boven aan forum moet veranderd worden
6 Bacj up maken op de Pc en/of DVD
dit voor zo ver de rest kom ik nu even niet op.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

gr Mathieu
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-14-2010, 10:03 PM
Bericht: #2
RE: Team-Friendship
Hey

1) Admin ben je zo te zien al, dus normaal moet je alles kunnen bewerken/verwijderen. Als dit niet zo is moet je even op het AdminCP naar 'gebruikers en groepen' => 'Beheerdersrechten' gaan en daar kan je al je rechten van het admincp bekijken
Je kan jezelf superadmin maken door het bestand /inc/config.php te open, daar zie je het volgende in staan:
$config['super_admins'] = '1';
(Daar moet je de 1 veranderen in jouw uid, dat is 4 voor zover ik kan zien. Het enige voordeel hiervan is dat andere gebruikers jouw profiel niet meer kunnen aanpassen of verwijderen.)

2) Op ons forum vind je hier een download van de laatste mybb versie: http://mybbnederland.nl/showthread.php?tid=5
Maak zeker een backup van je database en van je settings.php en config.php voor je begint. Disable al je plugins (Kijk dat er een nieuwe versie van al je plugins is en upload die) en upload daarna de bestanden naar je server. Daarna krijg je automatisch een upgrade wizard te zien. Enkele tutorials:
http://mybbnederland.nl/showthread.php?tid=8 (install gids, maar die stappen moet je ook doorlopen voor een upgrade)
http://wiki.mybb.com/index.php/Upgrading (de upgrade-gids in het engels)
Zoals je ziet is het toch wat werk, dus als je totaal nieuw bent raad ik aan om voor een upgrade zeker de nodige tijd te nemen en deze te plannen.

3) De nl-taal zit bij in het pakket en kan je dus zo activeren.

4) Alle aanpassing gebeuren normaal via het forum zelf.

5) Op het AdminCP => thema's en sjablonen => *klik op thema dat je gebruikt* => forum logo/board logo zie je daar staan. Je kan gewoon de url vervangen naar de locatie van je nieuwe logo.

6) Je kan mybb backuppen via je AdminCP => hulpmiddelen en onderhoud => reservekopieën van database (links) => new => ...
Op dat moment heb je enkel een database, je kan misschien de eerste x ook de bestanden even dowloaden (of toch minstens de upload-map) Dat doe je gewoon via filezilla (ftp dus).

Wat ook mogelijk (en vaak makkelijker) is, is om je backup te maken bij de account van je webhoster. DirectAdmin, Cpanel,... laten dat makkelijk doen en je kan ook gewoon met 1 klik een backup terugplaatsen, wat bij de backup die mybb zelf maakt soms wel anders is.

Hopelijk heb je er iets aan. Indien je nog vragen hebt of iets dat specifiek meer moet worden uitgelegt dan kan je die best bij 'algemene hulp' stellen. In ieder geval veel succes met je forum!

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-15-2010, 01:15 AM
Bericht: #3
RE: Team-Friendship
zo het is echt een goed uitleg

alleen ik ben dus echt nieuwe daarmee ik kan wel alle forums bewerken en meer kan ik ook niet

dus je lijstje ziet er goed uit maar kan er verders niks meer

ik weet niet waar ik moet zoeken enzo
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-15-2010, 04:37 PM
Bericht: #4
RE: Team-Friendship
Hey

Als je admin bent kan je normaal alles van gebruikers tot lay-out aanpassen op je forum. Bekijk alles op het admincp (beheerdersCS) eens rustig, klik eens op een gebruiker daar,... en na een tijdje weet je automatisch wel waar je alles kan aanpassen. Als je echt specifiek iets zoekt kan je het nog steeds vragen en dan helpen we je wel verder daarmee. (In sommige puntjes hierboven staat mooi waar je juist moet klikken bij de "=>".)

Voor sommige dingen in het lijstje van hierboven moet je rechten hebben op de server, zoals voor bestanden te wijzigen e.d. (Die dingen ga je dus niet terugvinden op het forum zelf.) Ik weet niet of je ook informatie over de hosting hebt gekregen (of iemand anders van de site doet dat misschien?), maar die info moet je wel hebben om te kunnen upgraden e.d., maar wacht daarmee tot je het forum wat gewoon bent.

Dus als je bepaalde zaken wil aanpassen en je vind deze echt niet terug laat je het maar weten, maar vraag echt specifieken zaken.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-15-2010, 07:47 PM
Bericht: #5
RE: Team-Friendship
oke dan denk ik dat ik niet alles heb gekregen Sad

ik ben namelijk zelf de beheeder van het Forum en de website. en ik snap veel dingen al wel maar niet kleine dingen die ik moet aan passen dat snap ik niet

maar nu is de vraag waar draaid mijn forum op. want dat weet ik dus niet welke server.
ik ben met sommige gingen best goed alleen dit soort dingen moet ik echt uitleg voor hebben Big Grin en kan het wel uit handen geven maar dan ben ik klauwen vol met geld kwijt om het te laten reparenen

Gr
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-19-2010, 03:48 PM
Bericht: #6
RE: Team-Friendship
Ik moet zeggen Koenwi is een goed mens

hij heeft en help mij echt super goed.

daar dat ben ik zelf ook achter veel dingen gekomen wat je allemaal kan het is meestal dat je even een klein schupje moet hebben en dan alles van zelf gaat.

Joomla is dat mijn website zelfs door te zoeken heb ik daar de NL beschrijving opgekregen helemaal zelf opgelost Kijken na denken en Proberen Big Grin

maar nu heb ik nog un vraag.

Mijn forum word op elke pc anders weer gegeven(licht aan grote van het schermwat je gebruikt denk ik)
Maar is er een oplossing dat het overall het zelfde is

Gr Mathieu
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-19-2010, 10:46 PM
Bericht: #7
RE: Team-Friendship
Heb het andere bericht verwijderd hoor, overigens, zoek eens naar een vaste breedte via je css. Via je admin kun je bij je templates, of was het nou dat andere (dat vind ik altijd erg verwarrend binnen Mybb) de css aanpassen. Verdiep je eens in css en de mogelijkheden hiervan, je zult je nog verbazen denk ik. Het draait in elk geval om de mogelijkheid er een div neer te zetten (je zult dan ook aanpassingen moeten maken in de header en footer met html). Deze div moet overal omheen vallen, we noemen dit vaak een container.

Give a skeptic an inch and he'll measure it.
[Afbeelding: signature.php]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-20-2010, 10:53 AM
Bericht: #8
RE: Team-Friendship
nou dat is dan ook weer opgelost Tongue

hopen dat het nu op elke pc zo het zelfde is

Thx Knol
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-20-2010, 01:41 PM
Bericht: #9
RE: Team-Friendship
Graag gedaan, maar ben bang dat het nog niet klaar is, net even gekeken en als ik mijn browser maximaliseer dan wordt het forum meegenomen, en blijft niet gelijk qua breedte.

Give a skeptic an inch and he'll measure it.
[Afbeelding: signature.php]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-21-2010, 01:11 PM
Bericht: #10
RE: Team-Friendship
ik heb het in wat jij zei de container op 100% gezet hij stond op 92%

dus nu is toch op elke pc dat het forum 100% pak van je beeldscherm. moeten er anders nog meer dingen aan gepast worden
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)