Het is nu 04-20-2024, 11:21 AM Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)


Reactie plaatsen 
 
Waardering:
  • 0 stem(men) - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mybb forum in WordPress
05-08-2013, 10:27 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-08-2013 om 10:28 AM door Area38.)
Bericht: #1
Mybb forum in WordPress
Hallo allen,

Ben momenteel bezig met het integreren en bijwerken van mijn Simple Press forum op mijn WordPress website.

Nu is het zo dat dit best moeizaam gaat en dat ik weinig tot geen hulp en support online kan vinden op internet. Dit is zeer gering en niet volledig.
Ook wil ik mijn forumtaal veranderen naar het Nederlands, maar dit blijkbaar best ingewikkeld te zijn.
Ik kan wel lid worden van een support forum maar dat is tegen een flinke betaling. Dus ook geen optie.

Nu heb ik mybb ontdekt en het ziet er heel gelikt en fris uit. Las ook dat er een Nederlandse vertaling was voor het forum.

Mijn vraag is: kan ik mybb forum integreren in mijn WordPress website? Zo ja, hoe dan?
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
05-08-2013, 12:28 PM
Bericht: #2
RE: Mybb forum in WordPress
Er zijn oplossingen om het forum aan wordpress te koppelen, zoals http://wordpress.org/extend/plugins/zingiri-forum/ (deze gaat er enkel voor zorgen dat wordpress leden ook kunnen inloggen op het forum), mogelijk in combinatie met: http://mods.mybb.com/view/wordpress-bridge (die ervoor zou moeten zorgen dat de layout een beetje matched)

Maar ik heb zelf nog niet uitgetest, dus ik weet niet hoe goed de integratie momenteel is of dat alle plugins correct werken.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
05-08-2013, 02:28 PM
Bericht: #3
RE: Mybb forum in WordPress
Maar gaat het overzetten van het forum naar WordPress, via FileZilla of via plugin-upload?
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
05-08-2013, 06:47 PM
Bericht: #4
RE: Mybb forum in WordPress
Je kan gewoon plugin-upload gebruiken voor de wordpress plugin normaal. (En mocht het niet werken kan je de plugin ook altijd met filezilla naar /wp-content/plugins/ uploaden)

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
05-09-2013, 12:11 AM
Bericht: #5
RE: Mybb forum in WordPress
Is hij automatisch in het Nederlands of moet ik dat naderhand vertalen?
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
05-09-2013, 08:46 AM
Bericht: #6
RE: Mybb forum in WordPress
Indien je hier mybb download, installeert en dan via de plugin de koppeling legt is mybb standaard in het Nederlands. Anders kan je op onze downloadpagina ook altijd een losse MyBB vertaling downloaden, waarbij je dan enkele bestandjes moet uploaden en het forum dan ook in het Nederlands is.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
05-09-2013, 09:45 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-09-2013 om 09:45 PM door Area38.)
Bericht: #7
RE: Mybb forum in WordPress
koenwi, duidelijk.

Heb nu het bestand van de Home page van deze website gedownload. Ben nu verward.
Is dat niet het bestand van het hele forum of enkel voor de Nederlandse taal?
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
05-09-2013, 09:49 PM
Bericht: #8
RE: Mybb forum in WordPress
Op de homepage is het hele forum inc. Nederlandse vertaling. Op de download pagina vind je ook een afzonderlijke vertaling van MyBB terug, dus zonder de forumsoftware erbij.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
05-09-2013, 09:51 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-09-2013 om 09:55 PM door Area38.)
Bericht: #9
RE: Mybb forum in WordPress
Dus alleen dat bestand is dan voldoende?

Alleen weet nu niet welk bestand in binnen mybb ik moet selecteren, om het bestand binnen WordPress te kunnen uploaden.

- Documentatie (NL)
- Documentation
- Upload
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
05-09-2013, 10:02 PM
Bericht: #10
RE: Mybb forum in WordPress
Je hebt de wordpress plugin uit mijn eerste bericht die je kan uploaden en je in wordpress kan installeren. Je kan eens kijken dat die het forum voor je installeert. zoja, dan moet je enkel de vertalling apart uploaden (via filezilla), indien het zelf niets installeert, kan je hier zelf de volledige versie downloaden, installeren en daarna bij de instellingen van de plugin de gegevens van het forum invullen.

De plugin gaat dus enkel zorgen dat users die inloggen op je site, ook inloggen op het forum. Dus layout, berichten op je blog weergeven,.... doet het niet. Het is enkel een bridge, maar het blijven 2 aparte softwares, waarbij je alles voor het forum in het mybb beheerdersCS moet beheren en alles van het blog bij de wordpress admin.

Mvg / kind regards
At Volg MyBB NL op Twitter
[Afbeelding: vote-for-mybb.gif]
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 


Ga naar locatie:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)